کلایمر کلایمر .

کلایمر

نصب کلایمر مونوریل

تاریخچه کلایمر
 
 
طراحی و ساخت کلایمر به اواسط جنگ جهانی دوم بر می گردد. در آن زمان آلمانی ها به شدت در حال ساخت و ساز در بعدهای مختلف مسکونی و نظامی بودند. در این دوره ساخت ساختمان های بلند مرتبه بسیار گسترش یافته بود. لذا طراحان و ایده پردازان دنبال روش هایی بودند تا سرعت ساخت و ساز را افزایش دهند که در این خصوص می توان به ساخت دیوارهای آماده، سازه های متحرک و اتصال موقت و دیگر تکنولوژی های نو ظهور اشاره نمود. یکی از واجبات ساخت و ساز استفاده از داربست های فلزی بوده است. داربست با توجه به خصوصیاتی که داشت باعث طولانی شدن و کاهش امنیت جانی کاربران می گردید در نتیجه محققان در صدد طراحی و ساخت تکنولوژی جایگزین بودند. تا اینکه در اواخر جنگ جهانی دوم نمونه اولیه از کلایمر توسط شرکت اسکافور ارائه گردید. در طی یک دوره آزمایشی یک ساله، این محصول بهینه سازی و سیستم های امنیتی مختلف بر روی آنها اضافه گردید. کلایمر با ورود به بازار سریعاً مورد استقبال قرار گرفت و عمدتاً در پروژه های ساختمانی و صنعتی مانند نیروگاه ها، سد سازی، پل سازی، برجک ها و تعمیر و نگه داری سازه های صنعتی مورد استفاده قرار گرفت. با مرور زمان، تکنولوژی کلایمرها تکمیل و سیستم های امنیتی مختلف اضافه گردید که باعث افزایش کارایی و اطمینان این دستگاه ها شدند.

با توجه به استقبال گسترده از کلایمر در کشورهای صنعتی و نیاز صنایع مختلف به این تکنولوژی، شرکت های دانش بنیان مختلف شروع به تحقیق و توسعه در خصوص بهینه سازی و افزایش کارایی کلایمرها کردند که باعث گسترش چشمگیر تولید این محصول توسط شرکت های مطرح و توسعه فناوری آن در سال های بعد گردید. لذا اکنون که با گسترش شهرها شاهد افزایش چشم گیر ساختمان ها با اشکال مختلف و گوناگون مخصوصاً برج ها و تاسیسات بلند مرتبه در سراسر کشور هستیم، نیاز به عملیات های مختلف مانند نماسازی، سیمان کاری، رنگ کاری یا تعمیر و نگهداری نمای ساختمان ها و تاسیسات اجتناب ناپذیر است که معمولاً جهت انجام آنها از داربست های سنتی استفاده می شود و این در حالی است که هر ساله حوادث زیادی به دلیل فقدان ایمنی در اکثر این نوع داربست ها، برای کارگران ساختمانی رخ می دهد که باعث صدمات شدید جسمی، نقص عضو و یا فوت می گردند.

لذا در خصوص انجام عملیات های مختلف بر روی نمای ساختمانها، تاسیسات و سازه های بلند، استفاده از تجهیزاتی که به نام کلایمر (Climber) یا داربست معلق معرفی و شناخته می شود پیشنهاد شده و معمولا در برخی از ساختمان های بلند مرتبه  قابل رویت می باشد.


برچسب: کلایمر، فروش کلایمر، اجاره کلایمر، جایگزین داربست، کلایمر مونوریل،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۲:۲۷ توسط:ویدا علیپور موضوع: نظرات (0)