كلايمر كلايمر .

كلايمر

كلايمر

تاريخچه كلايمر
 
 
طراحي و ساخت كلايمر به اواسط جنگ جهاني دوم بر مي گردد. در آن زمان آلماني ها به شدت در حال ساخت و ساز در بعدهاي مختلف مسكوني و نظامي بودند. در اين دوره ساخت ساختمان هاي بلند مرتبه بسيار گسترش يافته بود. لذا طراحان و ايده پردازان دنبال روش هايي بودند تا سرعت ساخت و ساز را افزايش دهند كه در اين خصوص مي توان به ساخت ديوارهاي آماده، سازه هاي متحرك و اتصال موقت و ديگر تكنولوژي هاي نو ظهور اشاره نمود. يكي از واجبات ساخت و ساز استفاده از داربست هاي فلزي بوده است. داربست با توجه به خصوصياتي كه داشت باعث طولاني شدن و كاهش امنيت جاني كاربران مي گرديد در نتيجه محققان در صدد طراحي و ساخت تكنولوژي جايگزين بودند. تا اينكه در اواخر جنگ جهاني دوم نمونه اوليه از كلايمر توسط شركت اسكافور ارائه گرديد. در طي يك دوره آزمايشي يك ساله، اين محصول بهينه سازي و سيستم هاي امنيتي مختلف بر روي آنها اضافه گرديد. كلايمر با ورود به بازار سريعاً مورد استقبال قرار گرفت و عمدتاً در پروژه هاي ساختماني و صنعتي مانند نيروگاه ها، سد سازي، پل سازي، برجك ها و تعمير و نگه داري سازه هاي صنعتي مورد استفاده قرار گرفت. با مرور زمان، تكنولوژي كلايمرها تكميل و سيستم هاي امنيتي مختلف اضافه گرديد كه باعث افزايش كارايي و اطمينان اين دستگاه ها شدند.

با توجه به استقبال گسترده از كلايمر در كشورهاي صنعتي و نياز صنايع مختلف به اين تكنولوژي، شركت هاي دانش بنيان مختلف شروع به تحقيق و توسعه در خصوص بهينه سازي و افزايش كارايي كلايمرها كردند كه باعث گسترش چشمگير توليد اين محصول توسط شركت هاي مطرح و توسعه فناوري آن در سال هاي بعد گرديد. لذا اكنون كه با گسترش شهرها شاهد افزايش چشم گير ساختمان ها با اشكال مختلف و گوناگون مخصوصاً برج ها و تاسيسات بلند مرتبه در سراسر كشور هستيم، نياز به عمليات هاي مختلف مانند نماسازي، سيمان كاري، رنگ كاري يا تعمير و نگهداري نماي ساختمان ها و تاسيسات اجتناب ناپذير است كه معمولاً جهت انجام آنها از داربست هاي سنتي استفاده مي شود و اين در حالي است كه هر ساله حوادث زيادي به دليل فقدان ايمني در اكثر اين نوع داربست ها، براي كارگران ساختماني رخ مي دهد كه باعث صدمات شديد جسمي، نقص عضو و يا فوت مي گردند.

لذا در خصوص انجام عمليات هاي مختلف بر روي نماي ساختمانها، تاسيسات و سازه هاي بلند، استفاده از تجهيزاتي كه به نام كلايمر (Climber) يا داربست معلق معرفي و شناخته مي شود پيشنهاد شده و معمولا در برخي از ساختمان هاي بلند مرتبه  قابل رويت مي باشد.

توليد كلايمر مونوريل


برچسب: كلايمر، كلايمر مونوريل، اجاره كلايمر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۷:۲۱ توسط:ويدا عليپور موضوع: نظرات (0)